MAKALELER

BİLİM VE TEKNOLOJİ FİRMALARI İÇİN ISO SERİLERİ ANLATILIYOR

ISO 20000 Nedir ?

 

Bilişim Teknoloji kuruluşları ilgili operasyonlarını yönetmelerinde ve hizmet vermelerinde hangi metotları uygulayacaklar, nasıl uygulanacak konularına kılavuzluk eden bir standarttır. ISO 20000-1 Standardı Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Standardı olarak tanımlanmıştır. ISO 20000-1 Standardı kendi başına bir standart olmayıp,  bilişim dünyasını içeren 6 veya 7 standardın bir araya getirilerek bilişim firmalarının faaliyetlerini ve kurumsal yapısını oluşturmak için hazırlanmıştır.

ISO 20000 Amaçları Nelerdir ?

 

Maliyeti Düşürmek

Erişilebilirliği Arttırmak

İş Gücünü Arttırmak

Kaynakların Verimli Kullanılmasını Sağlamak

Ölçeklenebilirliği Arttırmak

ISO 20000 - ITIL' a göre Yüksek Kalitede BT Hizmeti,

 

ISO 20000- ITIL NEDİR ?

 

Proje Yönetimi teknikleriyle Servis Geliştirme Programları
             projeleri hazırlanmalıdır.

Belirli bir servis kültürünün kurum içinde oturtulmasıdır.

ISO 20000 - ITIL modüllerinin uygulanması ile alınabilir.

ISO 20000 STANDARTLARI NELERDİR ?

ISO 20000 standardı ilk olarak Aralık 2005 tarihinde yayımlanmıştır ve geliştirilmeye devam etmektedir. Şu anda mevcut olarak ITIL'in 2. sürümü kullanılmaktadır ve 2.sürüm tüm dünya da geçerlidir. ITIL'in hazırlanmakta olan 3. sürümü hem 2. sürümün eksik kaldığı noktaları gidermek  hem de ISO 20000 standardizasyonu açısından düzenlenmesi gereken bölümlerin düzenlenmesi amacıyla hazırlanmaktadır.

 

ISO 20000 MODÜLLERİ NELERDİR ?

   1.Hizmet Desteği

 

Olay Yönetimi

Hizmet Masası

Sorun Yönetimi

Konfigürasyon Yönetimi

Değişim Yönetimi

Sürüm Yönetimi

 

   2.Hizmet Sunumu

 

Hizmet Seviyesi Yönetimi

Finansal Yönetim

Kapasite Yönetimi

Hizmet Sürekliliği Yönetimi

Kullanılabilirlik Yönetimi

 

ISO 20000 SÜREÇLERİ

 

1.Bilgi Güvenliği Yönetim Süreci
2.Hizmet Düzeyi Yönetim Süreci (SLA)
3.Problem Yönetim Süreci 
4.Değiştirilmiş veya Yeni Oluşmuş Servislerin Planlanması ve Uygulanması Süreci 
5.Kapasite Yönetim Süreci 
6.Erişilebilirlik Yönetim Süreci 
7.Bilişim Teknolojileri Hizmetlerine yönelik Finans Yönetimi Süreci 
8.Envanter Yönetimi ve Konfigürasyon Süreci
9.Değişim Yönetimi Süreci 
10.Sürüm Yönetimi Süreci
12.Tedarikçi İlişkiler Yönetim Süreci
13.Çağrı ve Olay Yönetimi Süreci
14.Hizmetin Sürekliliği Yönetim Süreci

ISO 20000 FAYDALARI NEDİR ?

 

-Müşteri ihtiyaçlarını doğru anlama, doğru hizmet ve uygun destek ile müşteri tatminini sağlar.
-BT hizmet sağlayıcılarının teknoloji güdümlü yapıdan kurtulur iş odaklı olan hizmetlere karşı daha hassas hale      gelir.
- Artan hizmet kalitesi ve daha güvenir kurumsal destek sağlar.
- Yeteneklerin doğru analizi ve iş tatmini ile daha motive çalışanlar oluşturur.
- BT yönetim ve işletim maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olur.

 - Hizmet süreçlerinde güvenlik, sürat ve erişilebilirlikte artış sağlar.

 - İşlerin ve problemlerin tekrar tekrar ele alınmasını ve  engellenmesini sağlar.
-Etkin kaynak yönetimi ve kaynakların verimli kullanımını sağlar.
-BT ekiplerinin memnuniyetinin artmasını sağlar.
-Müşteri, son kullanıcı ve iş ihtiyaçlarını karşılayan hizmetlerin sunulmasının garanti altına alınması sağlar.
-BT’ nin müşteri ve iş kolları ile arasındaki iletişimin iyileştirilmesi, beklentilerin yönetilmesini sağlar.
-BT hizmetlerinin erişilebilirliğinin artırılmasını sağlar.
-Sertifikasyon işlemi tedarikçi denetimlerinin miktarını azaltarak maliyetleri düşürebilir.
-Geçmiş deneyimlerden öğrenme sürecinin oluşmasına yardımcı olur.
-Sertifikasyon denetimleri, etkinliği sürdürmenize ve artırmanıza yardımcı olan hizmet yönetimi işlemlerinin düzenli olarak değerlendirilebilmesini sağlar.
-Hizmetlerin sunumunda yer alan kişilerin rol ve sorumlulukların belirlenmesine neden olur.

 

ISO 20000 KİMLERE VERİLİR ?

 

-ISO 20000 Standardı, dünyanın hangi bölgesinden veya hangi sektörden olursa olsun Bilişim Teknolojileri (BT) hizmetlerine dayanan büyük küçük tüm kuruluşlar için geçerlidir.

-Özellikle Bilişim Teknolojileri (BT)  bölümleri gibi iç Bilişim Teknolojileri (BT)  hizmeti sağlayıcıları ve Bilişim Teknolojileri (BT)  taşeron kurumları gibi dış Bilişim Teknolojileri (BT)  hizmeti sağlayıcıları için uygundur.

- Dış Kaynak Kullanımı, Telekomünikasyon, Finans ve Kamu sektörleri, Call Center Hizmet Sağlayıcıları v.b. gibi bazı önde gelen Bilişim Teknolojileri (BT)  bağımlı sektörlerde uygulanmaya ve tercih edilmeye başlamıştır.

 

 

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Her Hakkı Saklıdır. INC Girişim Danışmanlık Ltd Şti.